Συνδεθείτε, για να έχετε πρόσβαση σε όλα τα forum και τις κατηγορίες των δημόσιων συζητήσεων.

* Αγωνιστικά νέα
* Chopper & Cruiser
* Enduro & Motard
* Motocross & Trial
* Naked
* On-Off Road
* Scooter, 3 τροχοί & ATV
* SuperSport
* Touring & Sport-Touring
* Ηλεκτροκίνητα & Υβριδικά
* Κλασσικές, Αντίκα & Cafe racer
* Τεχνικά θέματα
* Αρθρα
* Φωτογραφικό υλικό

Μπορείτε να κάνετε την εγγραφή σας δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και σας δίνει την δυνατότητα να συμμετέχετε στις δημόσιες συζητήσεις.

Καλή περιήγηση!


Ελληνικό Φόρουμ Μοτοσυκλετισμού
 
ΦόρουμΠόρταλΗμερολόγιοΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΚατάλογος ΜελώνΟμάδες ΜελώνΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Tα μαστορια,τα βαπορια και τα ......γαλανα μπολντορια......

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Menos
Διαχειριστής
Διαχειριστής
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 2731
Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011
Ηλικία : 45
Τόπος : Earth
Άντρας

ΔημοσίευσηΘέμα: Tα μαστορια,τα βαπορια και τα ......γαλανα μπολντορια......   19.05.14 17:27

Ειναι το αρθρο του Γιωργου Πολιτη που δημοσιευτηκε στο ΜΟΤΟ ,τευχος 145 στις 15/2/1996

«Μακρια από αυτά.Αυτα να λειπανε θα’μασταν μια χαρα»

Αυτές τις κουβεντες ενός γραφικου τυπου του ’70 θυμηθηκα όταν ειδα το CB750F της φωτο.Τα μαστορια δεν τα χωνευε από’όταν η γυναικα του τον αφησε για χαρη του συνεργειατζη του.Τα βαπορια απ’όταν του πιαστηκε η βερα σε μια μπουκαπορτα και εμεινε με ένα δακτυλο μειον.Και τα γαλανα μπολντορια από την βραδια που ένα από δαυτα του’ριξε μια κολωνα στην Αυρα ,τερματιζοντας την κυριαρχια της μαυρης
Kawasaki του.

Οι Honda CB 750/900F ηταν οι δημοφιλεστερες superbikes της πενταετιας ’78-83.Τοτε που φτιαγμενα γιαπωνεζικα τετρακυλινδρα σαρωναν τις νυχτες στο Ροσινιολ και στην ολοκαινουργια τοτε παραλιακη λεωφορο Ποσειδωνος.Οι τετραβαλβιδες κεφαλες,η εμφανιση και βεβαιως το ονομα,τις εκανα εξαιρετικα δημοφιλεις στην Ελλαδα.

Το 1978 το Bol’d’Or 750 διαδεχτηκε την CB750F2 την τελευταια εκδοση της CB750 του ’68.Ηταν το πρωτο τετραβαλβιδο στην κατηγορια του και για δυο μολις χρονια,μεχρι την εμφανιση του GSX750,το ταχυτερο.Τα Suzuki εστριβαν καλυτερα από τα Honda.Η GSX διεθετε και το πρωτοποριακο 15 χρονια πριν-αλουμινενιο «τετραγωνο» ψαλιδι που περιοριζε τα γλυστριματα του πισω μερους.Ομως φωτα,ντεποζιτο,σελα και ουρα εμοιαζαν να εχουν σχεδιαστει από Γιαπωνεζο με αδυναμια στο σακε, δημιουργωντας ένα συνολο ανικανο να σταθει διπλα σε ένα Bol’d’Or.Βεβαια οι μετατροπες τοτε ηταν στην ημερησια διαταξη,οποτε ευκολα ένα μπολντορι μπορουσε να γινει ταχυτερο από τα ΤζιΕςΕξ.Αυτο που εμενε συνεπως ηταν η ομορφια και το ονομα γιάυτο και τα Μπολντορια εγιναν οι Βασιλιαδες Της Καφετεριας.

Παραλληλα με το 750 παρουσιαστηκε και το 900 με 95 ιππους.Το 900 αφησε εποχη ως φονεας γιγαντων,αφου φτιαγμενα εννιακοσαρια συχνα περνουσαν χιλιαρια Kawasaki και 1100 Suzuki.Ηταν η μοναδικη επιλογη για οποιον ηθελε την δυναμη των χιλιαριων και το κρατημα των 750,γιάυτο και εγινε τεραστια εμπορικη επιτυχια.

Όμως από τη μια τα Katana και τα Kawasaki GP 1100 και από την άλλη η διαπιστωση ότι το εξακυλινδρο CBX ηταν ακαταλληλο λογω βαρους για να εξελιχθουν σε supersport,η Honda μπηκε το ΄81 στο παιχνιδι των κυβικων με το CB1100R ,την πρωτη ρεπλικα αγωνιστικης εξ ανατολων (παγκοσμιως ηταν η Ducati 900 SS Mike Hailwood ).
Ακολουθησε η κατά 40% φθηνοτερη CB 1100 γνωστη και ως Super Bol’d’Or .

Ενα θηριο 110 ιππων και 250 κιλων.Το 1982 τα Bol’d’Or απεκτησαν ένα πανεμορφο φερινγκ και τον κωδικο F2.Συνεχισαν όμως να υστερουν σε οδικη συμπεριφορα και αρχισαν να πεθαινουν με την εμφανιση της σειρας GPZ ,οποτεκαι η ιδια η εταιρεια τα αντικατεστησε με τα CBX 750.Μοτοσυκλετες που ηταν μεν συμφωνες με το πνευμα της εποχης,ηταν όμως και πιο ξενερωτες συγκρινομενες με τις προκατοχους τους .Πιο αξιολογα από μεριας Honda ηταν τα VF 750 F που παρουσιαστηκαν την ιδια εποχη.

Oldies but Goodies

Δεκαπεντε χρονια πριν η μοτοσυκλετα περνουσε την χρυση της εφηβεια στην Ελλαδα και ηταν απαραιτητη για οποιον ηθελε να είναι μεσα στα πραματα.Αδιανοητο να πας για καφε χωρις κατι εντυπωσιακο και θορυβωδες.Δεν υπηρχαν τοσα διαφορετικα χομπυ και ενδιαφεροντα για να ασχοληθει κανεις.Σημερα άλλος τρελλαινεται με το μπασκετ,άλλος πεταει γαρδενιες σε σκυλια,άλλος ασχολειται με υπολογιστες και διαδικτυακα συστηματα.Τοτε τα αυτοκινητα ηταν ακριβα ,computers δεν υπηρχαν και η διασκεδαση ηταν Κυριακη στο γηπεδο,καφετεριες,φλιπερακια,καμμια συναυλια και Disco.

Η μοτοσυκλετα φουντωνε,ιδιως στις πιο λαικες συνοικιες,οπου αποτελουσε και την μονη διεξοδο στην μιζερια της γειτονιας.Ουτε καμακι δεν μπορουσες να κανεις διχως γκαζι.Τι να της πεις δηλαδη της γκομενας ,παμε στην Αυτοκινηση (το λεει και η λεξη) με το λεωφορειο.

Βραδυ Σαββατου ξεκιναγαν τα 750 με σελες Gluliari και ξεταπωτες Marving από τις γειτονιες της Β’Πειραιως για το ‘El Greco’ στα Ταμπουρια ,το ‘Allegro’στην πλατεια Μεμου.Σε άλλες μεριες τα Jax donuts,τα πατινια-άλλο ένα must των ’80 που εσβησε-και παραδοσιακα ζαχαροπλαστεια ,όπως ο Λεντζος στο Παγκρατι ,το BlueBell στο Ψυχικο,ο Αλεκος στην Πολιτεια γινονταν πασαρελα για μοτοσυκλετες.

Αντιστοιχα οι μηχανες από τα Μεσογεια,Παλληνη,Σταυρο,Γερακα ,Αγια Παρασκευη αραδιαζονταν στο Χαλανδρι εξω από τα Speedy και την Ombre.Αλλα οπου και αν πηγαιναν,οποια ευθεια και αν ειχαν κοντα την Αυρα,την Παραλια,το Υγειας ,την Κυμης-το θεαμα ηταν ιδιο η γκαζιερα να κανει ‘τακ’ από το βιαιο ανοιγμα και το ναιλον ‘Γιοκοκλαμα’ να γλειφει τα πεζοδρομια ,μια αριστερα μια δεξια μεχρι να κουμπωσει η τεταρτη να αρχισουνε να ισιωσουνε.Με το που εμπαινε η πεμπτη ,ξεκιναγε το ελαφρωμα του μπροστινου και η καρατιμονα ανεκαλυπτε το RAVE δεκατοσα χρονια πριν τους νεγρους DJ’s. Για τελειωμα ειχαμε το κλεισιμο του γκαζιου και ,μιας και ολοι δουλευαν με πλουσια μειγματα,ατελειωτα σκασιματα από τις εξατμισεις ελευθερας-BAZANI HOOKER-και εκεινες τις μαγικες μαυρες σωληνες με το νικελενιο ταμπελακι Devil που και νεκρους ανασταινουν.


Οι θρυλοι των μπολντορ είναι πολλοι.Στην Παραλια λεγανε για ένα 900 που ειχε κοψει ένα ταξι στην μεση στη δευτερη αριστερη μετα τον Φλοισβο πηγαινοντας για Πειραια.Υπηρχε και ένα άλλο με μια μαυρη Kerker που ξεκιναγε χαραματα από το φαναρι του Υγειας στην Κηφισιας και το ακουγανε μεχρι που περνουσε μπροστα από την Παναγια των Βλαχερνων,την εκκλησια μετα το φαναρι του Αντεννα.
Κατά μια εκδοχη και το ανεκδοτο «Δευτερα-Τριτη Τεταρτη ΣΟΥΖΑ,Πεμπτη-Παρασκευη-Σαββατο-Κυριακη στο ΚΑΤ» αναφερεται σε Bol’d’Or.
Θυμαμαι ακομα με λεπτομερειες μια δηιγηση για ένα κοκκινο 900F2 που πηρε παραμαζωμα γυναικοπαιδα,χηρες,ορφανα και λοιπο αμαχο πληθυσμο σε ένα μαναβικο που ειχε την ατυχια να βρισκεται στην εξοδο μιας ανοικτης παρατεταμενης στην Αλσουπολη. Αλλωστε και στην ταινια που αγαπησαν οι απανταχου Καμικαζι,
«Η Πολη Ποτε Δεν Κοιμαται» του Ανδρεα Τσιλιφωνη,Bol’d’Or πρωταγωνιστουσαν..
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://cbrxx.darkbb.com
Menos
Διαχειριστής
Διαχειριστής
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 2731
Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011
Ηλικία : 45
Τόπος : Earth
Άντρας

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Tα μαστορια,τα βαπορια και τα ......γαλανα μπολντορια......   19.05.14 17:33

---Καβαλα παν’στην Εκκλησ’α---

Η θεση οδηγησης είναι από τις πιο ανετες που εχω οδηγησει ποτε.Τα ποδια και τα χερια πεφτουν σε φυσικοτατες γωνιες στο τιμονι και τα μαρσπιε.Ο κινητηρας δουλευει πολύ πολύ ομαλα,εκτος από το ρελαντι οπου υπαρχει μια αμυδρη τραχυτητα,ετσι για να ξυπναει τα αιματα.Πρεπει να οφειλεται στην εξατμιση που είναι και το μονο μη αυθεντικο σημειο της μοτοσυκλετας.Και αυτές οι 4 σε 1.Εγω πεθαινω για τον ηχο που κανουν τα V-2 90 μοιρων,είναι ο πιο αριστοκρατικος που υπαρχει.Ομως όπως και ο αμερικανικος αυτοκινηταδικος V-8 είναι πιο μαγκιορικος από τον αναμφιβολα ευγενεστερο-ιταλιανικο V-12,ετσι δεν υπαρχει πιο αλητικος ηχος από τις 4 σε καμμια των αεροψυκτων γιαπωνεζικων τετρακυλινδρων, ΤΕΛΟΣ.Εως τις 5000 στροφες ο κινητηρας δουλευει σαν του CB 750 του ’68.Απο κει και πανω αναλαμβανουν οι επιπλεον βαλβιδες,με καλη εκκινηση και αλλαζοντας σον κοφτη,περνας με 160 παρα κατι την πρωτη γεφυρα της Βουτας.

Η μοτοσυκλετα είναι πολύ ευελικτη και δεν προβληματιζει στην κινηση της Πολης.Ομως αν δοκιμασεις να ακολουθησεις καποιον γρηγορο με συγχρονη μοτοσυκλετα,θα ανακαλυψεις παραυτα ποσο πολύ εχουν εξελιχθει οι μοτοσυκλετες από το 1978.Εκφρασεις του στυλ « κουναει», «λαστιχαρει», «ψαλιδιζει»και αλλα τετοια χαρμοσυνα και ελπιδοφοραειναι το καθημερινο λεξιλογιο των Bol’d’Or.Το ολο πανηγυρι εχει πολύ πλακα ,αν δεν βιαζεσαι..Οι τετρακυλινδρες μοτοσυκλετες του ’70σε συνδυασμο με τις εξαιρετικες δημιουργιες των εργολαβων δημοσιων εργων ,καθορισαν και επεβαλλαν ένα συγκεκριμενο στυλ οδηγησης-χωρις αυριο-που πολλοι αποκαλεσαν Greek Tarzan Style.Γι’αυτό και τοτε ευδοκιμουσαν τα σκελετωμενα,οι μοτοσυκλετες με τα εξωτικα πλαισια όπως Harris,Martin,Egli.Με ένα Bol’d’Or σε δρομο με συνεχεις στροφες ακομα και ένα Virago μπορει να σε βαλει σε μπελαδες αν αποφασισει να σε περασει.

Συνηθες βελτιωσεις αποτελουσαν ιταλικα πισω αμορτισερ και γεφυρες πηρουνιου.Τα φρενα ηταν μετρια όταν παρουσιαστηκε της συγκεκριμενης μαλιστα που ειχα για γνωριμια,ειχαν τελειωσει πριν απο μηνες,με αποτελεσμα κάθε προσπαθεια για γρηγορη οδηγηση να μακραινει τα χερια και να ιδρωνει το σβερκο.Περιοριστικα σε νωχελικες τσαρκες στις νυχτερινες διαδρομες της Αθηνας.

Παλιες μοτοσυκλετες σε αψογη κατασταση υπαρχουν πλεον αρκετες,μονο που συνηθως είναι μπεμπες και εγγλεζικα.Αστραφτερα Μπολντορια δεν κυκλοφορουν πολλα όμως και ετσι το δικο μας εκανε ΜΠΑΜ από μακρια.Το κορυφαιο γεγονος ελαβε χωρα ξημερωματα Κυριακης στο φαναρι εξω από ένα παραλιακο χοροπηδαδικο..Δυο λαχταριστα πιπινια επιβαινοντα σε Ταιφουνιζον σκουτεροειδες,προς μεγαλη μου εκπληξη και καμαρι-χαζευουν το Μπολντορι και ουχι το φαντεζι Africa Twin που τα εχει διπλαρωσει από τα δεξια.Χαζευα και εγω με την σειρα μου και τοτε το ξανθο λεει στο μελαχροινο.

-Και γ@μω τις μηχανες Βικυ.

-Και γ@μω τα μπλουζακια Βικυ,λεω εγω μεγαλοφωνως,
Χαμογελαω και αφηνω συμπλεκτη.
Προφανως η παιδισκη Βικυ θα σκεφτηκε ότι αναφερομουν στο λευκο WonderBra που εκανε αισθητοτατη ης παρουσια του ξεπροβαλλοντας από το αβυσσαλεο της μπουστο.Συνεπως δεν θα αντεληφθη την λεπτη μου ειρωνεια ,πηγαζουσα από το σλογκαν που ηταν γραμμενο με εντονο κοκκινο χρωμα στο περιωνυμο μπλουζακι,
"F@ck the Past and kiss the Future"
Οποια αντιφασις !!!!!!!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://cbrxx.darkbb.com
 
Tα μαστορια,τα βαπορια και τα ......γαλανα μπολντορια......
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: Forums :: Κλασσικές, Αντίκα & Cafe racer :: Γενικές συζητήσεις-
Μετάβαση σε: