|
| Μη αποδεκτό το αίτημα για μειωμένο ΦΠΑ στα κράνη | |
| | Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Μη αποδεκτό το αίτημα για μειωμένο ΦΠΑ στα κράνη 17.03.11 3:39 | |
| Δεν φαίνεται προοπτική μείωσης του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ για τα κράνη των μοτοσικλετιστών, όπως προκύπτει από το έγγραφο του υφυπουργού Οικονομικών Δημήτρη Κουσελά, που διαβιβάστηκε στη Βουλή. Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, την περίοδο 2007-2009 η χώρα μας είχε θέσει στα αρμόδια όργανα της ΕΕ ζήτημα να περιληφθούν τα κράνη στον πίνακα αγαθών και υπηρεσιών για τα οποία εφαρμόζεται ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ, χωρίς αυτό να γίνει αποδεκτό, καθότι δεν έτυχε της απαιτούμενης υποστήριξης από τις λοιπές εθνικές αντιπροσωπείες. «Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν κρίνεται σκόπιμη η επαναφορά του ιδίου αιτήματος», σημειώνει ο υφυπουργός Οικονομικών. Με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι ανεξάρτητοι βουλευτές Χρήστος Μαρκογιαννάκης, Κώστας Κιλτίδης, Γιώργος Κοντογιάννης και Ελευθέριος Αυγενάκης, ζήτησαν από την κυβέρνηση να προτείνει εκ νέου προς τα αρμόδια όργανα της ΕΕ τη μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη. Οι βουλευτές επικαλούνταν επίσημα στοιχεία του Κέντρου Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων, σύμφωνα με τα οποία οι μοτοσικλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων, ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσικλέτες ξεπερνούν το 20%, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τα αντίστοιχα σε άλλες χώρες της ΕΕ. Πολλές ζωές θα είχαν σωθεί αν οι αναβάτες φορούσαν κράνη, καθώς υπολογίζεται ότι η χρήση κράνους μειώνει τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα κατά περίπου 25%. Τα κράνη υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, που στη χώρα μας είναι πλέον 23%, είχαν επισημάνει οι βουλευτές μαζί με το γεγονός ότι «μόνο ο ένας από τους δύο καθρέφτες είναι υποχρεωτικός με αποτέλεσμα να επαφίεται στην κρίση του αγοραστή αν θα ξοδέψει χρήματα για τον επιπλέον καθρέφτη ή όχι». Πηγή: http://www.skai.gr | |
| | | bull Μέλος
Αριθμός μηνυμάτων : 160 Ημερομηνία εγγραφής : 16/02/2011 Ηλικία : 54 Τόπος : α. Νικολαος-Κρητη
| Θέμα: Απ: Μη αποδεκτό το αίτημα για μειωμένο ΦΠΑ στα κράνη 18.03.11 6:34 | |
| Σοβαρα τωρα, δεν ξερουν πως οι μηχανες εχουν απο την αρχη δυο καθρεπτες??? | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Άρνηση στην μείωση του ΦΠΑ στα κράνη 24.03.11 3:19 | |
| Σοκάρουν τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα με την εμπλοκή δικυκλιστών στη χώρα μας. Το 80% των θανάτων οφείλεται σε κρανιοεγκεφαλική κάκωση. Το 25% αποφεύγει να φορά κράνος. Επιμένει η κυβέρνηση να μην μειώνει τον ΦΠΑ για την αγορά τους.
Συγκλονίζουν τα στοιχεία για τις επιπτώσεις της μη χρήσης κράνους από τους δικυκλιστές, την ώρα που η κυβέρνηση αρνείται να μειώσει τον ΦΠΑ για την αγορά τους, που σήμερα φτάνει το 23%. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μοτοσυκλέτας πρέπει να πληρώσουν 300 ευρώ για να αγοράσουν ένα ασφαλές επώνυμο κράνος, κάτι που αποφεύγουν. Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών Σ. Βούγιας, 80% των θανάτων των δικυκλιστών, που έχουν εμπλακεί σε τροχαίο είναι αποτέλεσμα κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης.
Οι δε δικυκλιστές που δεν χρησιμοποιούν κράνος αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση. Όπως προκύπτει από τη μελέτη, το 1/3 των τροχαίων ατυχημάτων, που γίνονται στην Ελλάδα, αφορά δικυκλιστές, ενώ 25% των οδηγών δε φορούν κράνος. Το ποσοστό για το αστικό δίκτυο ανέρχεται σε 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο στο υπεραστικό δίκτυο, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για 4% των δικυκλιστών. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της συγκεκριμένης παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων.
Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες, δεν φορούν κράνος. Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10 π.μ. - 2 μ.μ.) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες (4 μ.μ. - 6 μ.μ.), όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση.
Ενθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009 - 2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν στη μη χρήση κράνους κατά 34,3%. Ο υφυπουργός επανέλαβε ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί μείζον παγκόσμιο κοινωνικό θέμα, ειδικά για την Ευρώπη μάστιγα με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Το 2009 περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τουλάχιστον 1.500.000 άτομα τραυματίστηκαν. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα έντονο, δεδομένου ότι κάθε χρόνο χάνονται στην άσφαλτο περίπου 1.300 ανθρώπινες ζωές, ενώ το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε πάνω από 5 δισ. € ετησίως. | |
| | | | Μη αποδεκτό το αίτημα για μειωμένο ΦΠΑ στα κράνη | |
|
Παρόμοια θέματα | |
|
| Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή | Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
| |
| |
| Τροφοδοσία | |
Κοινωνική Δικτύωση |
Bookmark and share the address of Bikers on your social bookmarking website
Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας |
|
|