1) Ξεχάστε της βαλίτσες !! οι βάσεις τους θα ταλαιπωρηθούν αφάνταστα ! ειδικά οι πλαστικές . Καλύτερα να βάλετε τα πράγματα σας σε ένα σάκο – λουκάνικο , και να το δέσετε με χοντρά λάστιχα στην πίσω σελά - σχάρα .Οι ιμάντες δεν συνιστούνται , γιατί με τους συνεχείς κραδασμούς μπορεί να χαλαρώσουν . Οι έχοντες GS , βγάλτε την πίσω σελά , και φορτώστε την στην επιφάνεια που δημιουργείται . Φροντίστε τα πιο βαριά αντικείμενα να είναι προς την θέση του οδηγού , και όχι στη ουρά της μηχανής .
2) Βγάλτε από την μηχανή ότι δεν θα χρειαστεί !! ( ψηλές ζελατίνες , σελά συνοδηγού ) . Τα προστατεύετε από φθορές – γρατσουνιές . Επίσης οι ψηλές ζελατίνες γίνονται επικίνδυνες , σε μια ανηφόρα με πέτρες – σαθρό έδαφος , αν είστε όρθιοι ( που πρέπει να είστε ) σε κάθε πέτρα που θα βρίσκει το μπροστινό λάστιχο , η κορυφή της ζελατίνας θα σημαδεύει τον λαιμό σας !!!
ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
3) Χαμηλώστε της πιέσεις στα λάστιχα !! αν πάτε με τις πιέσεις ασφάλτου , η μηχανή θα χοροπηδάει σαν κατσίκι !! ειδικά αν έχει πέτρες – κροκάλες , αλλού θα θες να την πας , και αλλού θα σε πηγαίνει ! Αν βάλετε 18-20 psi θα είστε οκ !
4) Μαλακώστε της αναρτήσεις !! Το χώμα θέλει πολύ πιο μαλακές και ‘γρήγορες ‘ αναρτήσεις απ’ ότι η άσφαλτος ! Θέλουμε να απορροφούμε την ανωμαλία , όχι να την ‘ καβαλάμε’ ! ( αλλά μην το παρακάνετε και τερματίζετε κιόλας !! )
5) Αν το ‘μενού’ έχει αρκετή λάσπη , βγάλτε το εμπρός κάτω φτερό !
Αν πάτε με το φτερό στην λάσπη , γρήγορα θα στομώσει , δεν θα μπορούν τα τακουνιά του λάστιχου να καθαριστούν , και θα βρεθείτε με ….. Slick λάστιχα!!
( αν συμβεί αυτό , όπου βλέπετε νερόλακκους , βουρ μέσα !!! ότι δεν μπορεί να κάνει η φυγόκεντρος , θα το κάνει το νερό ! )
6) Χαμηλώστε λίγο τις μανετες , ώστε να σας βολεύουνε στην όρθια οδήγηση ! Προσοχή στα υγρά των φρένων !! αν δεν είναι αρκετή ποσότητα μέσα στο δοχείο της τρόμπας , σε κάποια ανηφόρα η κατηφόρα , μπορεί να τραβήξει αέρα , και να βρεθείτε ξαφνικά χωρίς φρένα !!!!
Αυτά σχετικά με την προετοιμασία της μηχανής , μερικά tips για την οδήγηση τώρα .
1) Αν έχετε ανηφόρα , με πέτρες - σαθρό έδαφος , το ‘μυστικό’ είναι φόρα , και σταθερό γκάζι ! με Δευτέρα στο κιβώτιο , όρθιοι στα μαρσπιε , και σταθερό γκάζι , θα την περάσετε εύκολα ! Μην σταματήσετε στο μέσο της διαδρομής !!!! αν έχετε χωμάτινα λάστιχα , δύσκολα θα ξαναξεκινησετε !
αν δεν έχετε ……. Θα χρειαστείτε σίγουρα βοήθεια από κάποιον άλλον !!
Αν κατεβαίνετε κατηφόρα ……… το βάρος της μηχανής μας κάνει την ζωή δύσκολη …… πρώτη ταχύτητα , όρθιοι στα μάρσιπε , το βάρος σας όσο πιο πίσω γίνεται , και ελαφρό εμπρός φρένο ! Εδώ το ABS των BMW κάνει τα πράγματα πολύ πιο εύκολα . Αν βλέπετε ότι πάτε πιο γρήγορα απ ότι θα θέλατε , μην φοβηθείτε , αν προσπαθήσετε να φρενάρετε πιο έντονα , είναι πιο πιθανό να πέσετε , λόγο μπλοκαρίσματος , παρά λόγο των 5-10 χλμ παραπάνω που θα πηγαίνετε …
2) Στα δύσκολα κομμάτια , να οδηγείται όρθιοι στα μάρσιπε .. αυτό κατεβάζει το κέντρο βάρους της μηχανής ,και είναι πολύ πιο σταθερή ! , στις στροφές να ρίχνετε το βάρος προς το εσωτερικό μάρσιπε ( δεξιά στροφή , στον δεξί μάρσπιε το βάρος … )
3) Σε λάσπες , σταθερό γκάζι , όρθιοι στα μάρσιπε , πίσω το βάρος ! προσοχή στα λούκια , ειδικά στα διαμήκη ! δείτε από πριν που βγαίνει , αν δεν σας βολεύει το που πάει , αποφύγετε το από την αρχή ! είναι αρκετά δύσκολο να αλλάξετε πορεία , αν είστε μέσα σε λούκια – ροδιές από τζιπ . Αν περνάτε εγκάρσιο λούκι – νεροφάγωμα , μια γκαζια πριν ακριβός ο εμπρός τροχός πέσει μέσα , θα ελαφρύνει το εμπρός μέρος της μηχανής , και θα το περάσετε πιο εύκολα , και αν περάσει ο εμπρός τροχός , περάσατε …….
4) Αποφύγετε όσο μπορείτε το βρεγμένο (και το υγρό από την πρωινή υγρασία !!) γρασίδι !!!!! γλιστράει απίστευτα !!!!
αν πηγαίνετε με χιλιόμετρα , υπάρχει περίπτωση να πέσετε , χωρίς να καταλάβετε τι έγινε !! ( είμαι παθών !! )
5) Μην παραφορτώνετε την μηχανή με βενζίνη ! 20-25 λίτρα βενζίνη και 300-350 χλμ αυτονομίας δεν χρειάζονται ! οι διαδρομές στο βουνό είναι το πολύ 100 –120 χλμ , μέχρι να βγούμε σε κάποιο χωριό για ανεφοδιασμό .
Να έχετε μαζί σας όσο σας χρειάζεται , συν κάποιο ποσοστό ασφαλείας . Έχουμε είδη αρκετά κιλά , δεν χρειάζεται να προσθέτουμε και αλλά , και μάλιστα ψηλά , ανεβάζοντας το κέντρο βάρους !!!
6) Το παντελόνι να είναι ΕΞΩ από της μπότες !!!!! Αν περάσετε νερά , και βραχείτε , το νερό θα γλύψει το παντελόνι και θα κάνει τις μπότες σας ….. ενυδρείο !!! και καλά , όταν φτάσετε , θα αλλάξετε τις κάλτσες με ένα στεγνό ζευγάρι , τις μπότες πως θα τις στεγνώσετε ??? εεε??
Δεν υπάρχει χειρότερο συναίσθημα , μετά από μια μέρα στα βουνά , να έχεις βρεμένες μπότες ….
Το παντελόνι , σε 5-10 λεπτά , θα έχει στεγνώσει από τον αέρα , οι μπότες θα είναι υγρές μέχρι να γυρίσετε ( παθών και εδώ … ) .
7) Για να γλιτώσετε από την εισπνοή σκόνης όταν οδηγάτε , χρησιμοποιείστε μια μπαντανά , που θα καλύπτει μύτη και στόμα . Αν την βρέξετε κιόλας , θα είναι πιο αποτελεσματική !
Γενικά , όσο πιο γλιστερό – σαθρό είναι το τεραιν που οδηγάμε , τόσο πιο απαλές κινήσεις χρειάζονται στην οδήγηση μας , και στο γκάζι .
Τώρα , τι πρέπει να κουβαλάμε μαζί μας ???? Αυτό είναι σχετικό .. ο καθένας θεωρεί διαφορετικά αντικείμενα αναγκαία , η μη . Εξαρτάται φυσικά , από την εποχή , και το πόσο μακριά από τον « πολιτισμό|» θα είμαστε .
Εγώ παντός έχω μαζί μου ,
1) Τον Ελβετικό μου σουγιά , ένας μεσαίου μεγέθους είναι ιδανικός , πρέπει να έχει τουλάχιστον μαχαίρι , πριόνι , ψαλίδι , ανοιχτήρι για μπουκάλια – κονσέρβες
2) Νερό !!!! Συνήθως για 2 ήμερα , 2 μπουκάλια νερού , αν τα πάρετε σε κατάσταση πάγου από το σπίτι , και τα βάλετε σε φτηνές μονωτικές θήκες που υπάρχουν στα super-market - είδη camping , θα σας φτάσουν . Τα Θέρμος , έχουν μικρότερη χωρητικότητα , και περισσότερο βάρος , όποτε δεν συνιστούνται !
Να έχετε το ένα , άμεσα προσβασιμο , πιασμένο εξωτερικά , με τα λάστιχα . Αν το τυλίξετε με ένα άσπρο ύφασμα , ( πχ ένα λευκό μπλουζάκι ) θα είναι ακόμα καλύτερα προστατευμένο από της ακτίνες του ηλίου .
Επισεις κανα μπουκαλι ισοτονοκο , θα είναι καλο να εχετε μαζι σας , ειδικα το καλοκαιρι , που ιδρονουμαι πολύ !
3) 10-15 μέτρα λεπτό , μα δυνατό σχοινί , μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο ! αν κολλήσει κάποιος σε λάσπες , στο camping για να στερεώσετε σκηνές – τέντες κλπ ( ειδικά στα πολυήμερα camping στις παράλιες . )
4) Ένας αναπτήρας τύπου Zippo θα είναι χρήσιμος ( δε μένει και από βενζίνα ! )
5) Μερικά τρόφιμα . Μερικοί ξηροί καρποί ( φουντουκιά – αμύγδαλα ) θα μας δώσουν αρκετές θερμίδες , με λίγο βάρος . Τον χειμώνα μερικές σταφίδες , και λίγο αλκοόλ θα βοηθήσουν αρκετά ! ( προσοχή !!! το λίγο αλκοόλ , προκαλεί διαστολή των αρτηριών και ανεβάζει την θερμοκρασία , το πολύ , προκαλεί εφίδρωση , και έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα !!!!! )
6) Αφρό για τα λάστιχα - σετ επισκευής ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ !!!! Φανταστείτε να σπροχνετε 240 + κιλά ………
7) Τα εργαλεία της μηχανής + μονωτική ταινία και μερικούς πλαστικούς δετηρες καλωδίων ( Tire-up )
Cool Αν το πρόγραμμα έχει κατασκήνωση , ένα εντομοαπωθητηκο τύπου Autan , για τα κουνούπια , θα είναι πολύ χρήσιμο , όπως επίσης και Κανά κερί σιτρονελας ( κάνει και ατμόσφαιρα ….. )
Καλό θα είναι να υπάρχει και μια κρεμά για τσιμπήματα τύπου Fenistil
9) Για φωτισμό , εγώ χρησιμοποιώ 12v φωτιστικό φθορίου , που καταναλώνει ελάχιστο ρεύμα , και φέγγει αρκετά !!! ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!! Η 19 AH μπαταρία μου και ο 700 W δυναμος μου , μου επιτρέπει να τραβάω ρεύμα από την μηχανή μου με σχετική ασφάλεια ! Πριν το εφαρμόσετε , ελενξτε καταναλώσεις ρεύματος - κατάσταση μπαταρίας !!!
λοιπόν , το post ολοκληρώθηκε , ελπίζω να φανεί χρήσιμο !
Τάσος..