Ότι και να πει κανείς είναι λίγο για την νέα μοτοσυκλέτα που θα τρέξει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας, στην κατηγορία Moto2. Η μοτοσυκλέτα που ονομάζεται Virus 986 M2, είναι χτισμένη γύρω από τον κινητήρα του Honda CBR 600 RR όπως προβλέπουν οι κανονισμοί και σας την είχαμε παρουσιάσει πριν λίγες μέρες.
Ο κινητήρας κυκλώνεται από αλουμινένια και carbon τμήματα τα οποία αποτελούν το πλαίσιο, πάνω στο οποίο εδράζονται τα δύο ψαλίδια. Ένα για τον πίσω και ένα για τον μπροστινό τροχό. Το πίσω είναι θηριώδες σαν αυτά που συναντάμε στα motoGP και η μοναδικότητά του έγκειται στον τρόπο που λειτουργεί η ανάρτηση. Λόγω της τοποθέτησης των τελικών εξαγωγής εκατέρωθεν του γνωστού σημείου όπου βρίσκεται κάθετα τοποθετημένη η ανάρτησης, δημιουργήθηκε ένα νέο σύστημα. Στο αριστερό τμήμα του ψαλιδιού, ένας μοχλισμός πιέζει έναν στροφέα ο οποίος καταλήγει στο εγκάρσια τοποθετημένο αμορτισέρ χωρίς μάλιστα ελατήριο, το οποίο θυμίζει έντονα ένα θηριώδες αμορτισέρ τιμονιού.
Το μπροστινό σύστημα αποτελείται από το ψαλίδι και το σύστημα στροφής του τροχού. Μιας και δεν υπάρχει συμβατικό σύστημα ανάρτησης, το άνω και κάτω τμήμα του μπροστινού συστήματος είναι ξεχωριστά τμήματα τα οποία συνδέονται μέσω μηχανισμού. Οι πλάκες του άνω τμήματος όπου εδράζονται τα τιμόνια, είναι συνδεδεμένες με βέργες οι οποίες μέσω δύο ενδιάμεσων μοχλισμών, κινούν το κάτω τμήμα. Η κίνηση και το στρίψιμο γίνεται απευθείας στον τροχό όπου υπάρχει αντίστοιχο σύστημα και το ψαλίδι παραμένει σταθερό.
Κάτω από το ψαλίδι βρίσκονται τοποθετημένες οι δύο ακτινικές δαγκάνες της Brembo και η ανάρτηση του συστήματος γίνεται πάλι μέσω του ίδιο, εγκάρσια τοποθετημένου αμορτισέρ, κάτω από το fering. Η μοναδικότητα που δίνει το σύστημα είναι η περιορισμένη μεταφορά βάρους στο μπροστινό τμήμα κατά το φρενάρισμα.
Με τα ψυγεία νερού να βρίσκονται τοποθετημένα μέσα στο κάτω τμήμα του fering, κάτω από τον κινητήρα, η νέα Vyrus αποτελεί ότι πιο επαναστατικό έχουμε δει στους αγώνες πρόσφατα.
Τέτοιο σχέδιο μοτοσυκλέτας όμως είχαμε να δούμε από το Bimota Tesi 3D που χρησιμοποιεί το ίδιο μπροστινό σύστημα. Η ιδέα έχει εφαρμοστεί και λίγα χρόνια πριν στο πρώτο μοντέλο της Vyrus το οποίο παρήχθη το 2006 και λεγόταν Vyrus 985 C3. Επόμενη έκδοση ήταν το Vyrus 987 C3 του 2010 το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στην μοτοσυκλέτα που παρουσιάζει σήμερα η Vyrus.
Η ιστορία όμως ανήκει στην ELF, την εταιρία ορυκτελαίων, η οποία σε μία εποχή που εισέβαλλε στην κατασκευή αγωνιστικών μοτοσυκλετών, παρουσίασε την αγωνιστική της εκδοχή το 1978. Η ELF 500 όπως ονομαζόταν κατασκευάστηκε σε σχέδια του André de Cortanze με κινητήρα Honda, και συμμετείχε στα GP 500. Το project τερματίστηκε το 1987 και έκτοτε όποια προσπάθεια έχει γίνει για το επαναστατικό σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης, εκτός ότι αφορούσε πανάκριβες ή περιορισμένης παραγωγής μοτοσυκλέτες, δεν έγινε αποδεκτό από την αγορά.
bikeit.gr