|
| Piaggio X10 | |
| | Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Piaggio X10 23.05.12 3:44 | |
| Βρεθήκαμε στο Παρίσι για την πρώτη επίσημη παρουσίαση του νέου Piaggio X10 και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας για το νέο maxi scooter της ιταλικής εταιρείας. Ίσως να έπαιξαν ρόλο οι γιορτινές ημέρες που προηγήθηκαν, ίσως να επηρεάστηκα από τους εντυπωσιακούς καθεδρικούς ναούς του Παρισιού, αλλά, όπως και να χει, οι συχνές θεωρίες περί εξέλιξης, μου μοιάζουν παράταιρες για ένα scooter που περισσότερο μοιάζει με απαύγασμα δημιουργίας παρά με αποτέλεσμα εξέλιξης. Ίσως, λοιπόν, στην περίπτωση του Piaggio X10, του νέου GT scooter των Ιταλών, να μην έβαλε το χέρι του ο Δαρβίνος και οι θεωρίες του περί εξέλιξης των ειδών, αλλά μια δύναμη ανώτερη – μια δύναμη καθαρά δημιουργική που, όπως και ο Θεός, έδωσε σάρκα και οστά στο scooter, του εμφύσησε πνοή και το άφησε ελεύθερο με δέκα εντολές να το συνοδεύουν σε όλη του τη ζωή. Υπερβολικό; Βλάσφημο; Δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι οι πρώτες μου εντυπώσεις από το X10 στο Παρίσι δε με έπεισαν να ακολουθήσω αυτούς που υποστηρίζουν πως η δημιουργία και η εξέλιξη των ειδών αποτελούν έναν κρίκο σε μια αλυσίδα ατυχημάτων, αλλά αυτούς που υμνούν και δοξάζουν ένα μεγάλο και σοφά δομημένο σχέδιο, από την ανώτερη δύναμη που μας προσέχει όλους. Και αυτό συνέβη επειδή όλα πάνω στο Piaggio Χ10 είναι τόσο προσεκτικά τοποθετημένα που δε μένει περιθώριο τυχαίας εξέλιξης ή παρέμβασης. Το νέο GT scooter των Ιταλών χρησιμοποιεί και συνδυάζει τεχνολογίες που έχουμε δει και παλιότερα από την Piaggio, αλλά το κάνει με τέτοιο τρόπο που πιστεύεις πως οι εν λόγω τεχνολογίες δημιουργήθηκαν κυρίως για αυτό το σκοπό. Και, αν λάβουμε υπόψη μας και την αισθητική του X10, η οποία δε μοιάζει με κανένα Piaggio του παρελθόντος, ξεχνάμε τα περί εξέλιξης και μιλάμε αποκλειστικά για δημιουργία, σαν αυτή που ξέρουμε από τα Θρησκευτικά στο σχολείο, μαζί με τους απαραίτητους κανόνες και τις δέκα εντολές της άνεσης. | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Απ: Piaggio X10 23.05.12 3:44 | |
| Αισθητική: Ουκ αν μοιάσεις σε είδωλα ή έτερα δίτροχα Μπορεί τυπικά το X10 να αποτελεί το νέο μέλος της οικογένειας που αποτελείται από τα X8, X9, XEvo και X7, αλλά η αισθητική του δε θυμίζει κανένα από αυτά – ούτε καν κάποιο άλλο scooter της Piaggio. Για πολλούς από εμάς που βρεθήκαμε στην παρουσίαση στο Παρίσι, αυτή ήταν η πρώτη μας γνωριμία με το X10 από κοντά και οι περισσότεροι ομολογήσαμε πως είναι πιο όμορφο απ’ ό,τι στις φωτογραφίες των εκθέσεων και των press kits. Παρά την εντυπωσιακή και ογκώδη μάσκα του, το X10 θα σε κερδίσει με το πλαϊνό μέρος του, το οποίο κατακλύζεται από κυματιστές γραμμές. Αυτές επεκτείνονται με μοναδική αρμονία από το μπροστινό μέχρι το πίσω μέρος και δίνουν τον τόνο για ολόκληρο το σχεδιασμό του scooter. Κυματιστές γραμμές βρίσκονται και στη μάσκα, στην οποία, όμως, κυριαρχεί ο προβολέας (ο οποίος, μαζί με τα φλας, επεκτείνεται σε όλο το πλάτος της μάσκας) και η μεγάλη ζελατίνα. Η ίδια σχεδιαστική λογική ακολουθήθηκε και στην ουρά, η οποία, όμως, είναι περισσότερο τετραγωνισμένη και «σοβαρή» στο σχεδιασμό της, χωρίς, ωστόσο, να μοιάζει παράταιρη. Γενικότερα, το X10 σε κερδίζει άμεσα με την προσεκτική και κομψή σχεδίασή του, ειδικά όταν αρχίσεις να προσέχεις κάποιες λεπτομέρειες. Η χρωμιομένη κυματιστή ρίγα κατά μήκος του scooter, τα διάφανα αντιανεμικά προστατευτικά στο πλάι της ποδιάς, το σχήμα του προβολέα μπροστά, ο σχεδιασμός του κόκπιτ και του πίνακα οργάνων ανυψώνουν στα ουράνια το σχεδιασμό ενός, ούτως ή άλλως, εκλεκτού scooter. | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Απ: Piaggio X10 23.05.12 3:45 | |
| Άνεση: Τίμα τον αναβάτη και συνεπιβάτη σου Όταν δημιουργήθηκε το X10, αυτή ήταν η εντολή που πρώτη αποτυπώθηκε στο DNA του. Σε αυτή οφείλονται οι πλούσιες διαστάσεις του και όλα όσα είναι αποτέλεσμα αυτών. Η σέλα του αναβάτη είναι σχετικά φαρδιά και χαμηλή (στα 760 χλστ.), ώστε να είναι άνετη, αλλά και να επιτρέπει το ασφαλές πάτημα στην άσφαλτο. Μπροστά υπάρχει ένα κεντρικό τούνελ, αλλά ο χώρος για τα πόδια παραμένει άφθονος, με τον αναβάτη να έχει αρκετές επιλογές για το πως θα τα τοποθετήσει. Επιπλέον, υπάρχει και στήριξη μέσης στο κέντρο της σέλας, με δυνατότητα ρύθμισης. Ευνοημένος είναι σε αυτόν τον τομέα και ο συνεπιβάτης, στον οποίο αναλογεί ένα μεγάλο τμήμα της σέλας και δύο τεράστιες χειρολαβές. Το ύψος της δικής του σέλας, μάλιστα, δεν είναι ιδιαίτερα ψηλότερο από αυτό του αναβάτη, ενισχύοντας την προστασία του από τον αέρα. Όχι ότι κάτι τέτοιο ήταν και τόσο απαραίτητο. Ο ανεμοθώρακας του X10 είναι ψηλός και αποτελεσματικός σε προστασία. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με τον σχεδιασμό της φαρδιάς μάσκας και την ενίσχυσή της για ακόμη καλύτερη προστασία, η προστασία που προσφέρει το Χ10 από τον αέρα είναι μεγάλη. | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Απ: Piaggio X10 23.05.12 3:45 | |
| Χώροι: Φιλοξένησε τα πράγματα του αναβάτη, σα να είναι τα δικά σου Οι χώροι αποτελούν το βασικό ζητούμενο στα scooter της κατηγορίας και ο δημιουργός του X10 δεν άφησε το ιταλικό scooter να παραστρατήσει από αυτή την εντολή. Κάτω από τη σέλα, ο χώρος των 52 λίτρων εξασφαλίζει τη φιλοξενία δύο κρανών (ένα full face κι ένα jet), ενώ στην ποδιά βρίσκονται τρία επιπλέον ντουλαπάκια για μικροπράγματα, με το ένα να διαθέτει και είσοδο USB για τη φόρτιση κινητού. Αυτό, λοιπόν, που δεν πρόκειται να αναζητήσει ο αναβάτης του X10 είναι οι επιπλέον χώροι, μιας και το scooter της Piaggio διαθέτει άφθονους, είτε μιλάμε για αστική χρήση είτε για κουβάλημα σε μικρά ταξίδια. Φυσικά, για τους… αχόρταγους, η Piaggio έχει φροντίσει να εξοπλίσει το X10 στον προαιρετικό εξοπλισμό του με top case και τσάντες που μπορούν να τοποθετηθούν στο κεντρικό τούνελ και στη σέλα του συνεπιβάτη. | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Απ: Piaggio X10 23.05.12 3:46 | |
| Κινητήρες: Ουκ αν απογοητεύσεις με «χλιαρές» επιδόσεις Εφόσον μιλάμε για τη ναυαρχίδα της Piaggio στην κατηγορία των GT scooter, οι Ιταλοί δε θα μπορούσαν να βάλουν όποιον κι όποιον κινητήρα στο Χ10. Επέλεξαν, λοιπόν, τρία από τα καλύτερα και πιο σύγχρονα σύνολα που διαθέτουν. Το πρώτο είναι το ανανεωμένο μονοκύλινδρο και τετραβάλβιδο των 125 κ.εκ., το οποίο αποδίδει 15 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και 1,2 kgm ροπής στις 7.250 σ.α.λ.. Το δεύτερο είναι αυτό των 493 κ.εκ. που έχει χαρίσει υψηλές επιδόσεις σε μια σειρά scooter της Piaggio. Μιλάμε για τον Μaster 500 που αποδίδει 41 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και 4,7 kgm ροπής στις 5.250 σ.α.λ.. Ο τρίτος είναι και ο πιο νέος στη σειρά κινητήρων της Piaggio. Πρόκειται για τον Quasar των 330 κ.εκ., τον οποίο ο δημιουργός πήρε από το πλευρό του Beverly 350 Sport Touring. Οι επιδόσεις του (33 ίπποι και 3,3 kgm ροπής) θυμίζουν αντίστοιχες 400ριού scooter, η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα και τα διαστήματα service είναι αραιά (κάθε 20.000 χλμ., με αλλαγή λαδιών κάθε 10.000). Ένα ακόμη ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της έκδοσης των 350 κ.εκ. είναι η δυνατότητα επιλογής χαρτογράφησης – προίκα του Aprilia Scarabeo. Όπως και στο scooter της Aprilia, ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τη χαρτογράφηση eco, με ευεργετικά αποτελέσματα στην κατανάλωση και στο περιβάλλον. | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Απ: Piaggio X10 23.05.12 3:46 | |
| Αναρτήσεις: Τίμα τη μέση του αναβάτη σου Στην περίπτωση των δύο μικρότερων εκδόσεων (125 και 350 κ.εκ.), το Χ10 έχει εξοπλιστεί με ένα πιρούνι 35 χλστ.. Η διαδρομή του είναι μια από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία και αγγίζει τα 125 χλστ. Πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ (με δυνατότητα ρύθμισης ως προς την προφόρτιση) με διαδρομή 120 χλστ. Αυτό που ήθελε (και κατάφερε) ο δημιουργός του Χ10 ήταν να συνδυάζεται η απαραίτητη για την κατηγορία άνεση του αναβάτη, με μια πιο σφιχτή συμπεριφορά, η οποία θα επιτρέπει κλίσεις και λογική πίεση στο scooter. Για το 500, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το πιρούνι του διαθέτει μεγάλη διάμετρο (41 χλστ.), ενώ πίσω βρίσκεται ένα μονό και οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ, το οποίο, μάλιστα, ρυθμίζεται ηλεκτρονικά και εν κινήσει! | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Απ: Piaggio X10 23.05.12 3:47 | |
| Φρένα: Ουκ αν μπλοκάρεις τον τροχό, μπροστά ή πίσω Ο δημιουργός έδωσε μεγάλη προσοχή και στα φρένα του X10, περνώντας όχι ένα, όχι δύο, αλλά τρία… χέρια κατά τη δημιουργία τους. Στο πρώτο χέρι, τοποθέτησε δύο δίσκους 2480 χλστ. μπροστά (ακόμη και στο 125), έναν 240 χλστ. πίσω και πλευστές δαγκάνες.. Στο δεύτερο χέρι, τοποθετήθηκε το σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Χάρη σε αυτό, το πάτημα της δεξιάς μανέτας ενεργοποιεί μόνο μια από τις μπροστινές δαγκάνες και της αριστερής την άλλη μπροστινή και την πίσω δαγκάνα, προσφέροντας πιο ισορροπημένο φρενάρισμα και αποφορτίζοντας το μπροστινό φρένο, το οποίο μπορεί να φέρει μπλοκαρίσματα. Όχι πως αυτό ήταν και τόσο απαραίτητο. Η ύπαρξη του ABS στην έκδοση Executive φροντίζει να εξαλείψει κάθε υποψία μπλοκαρίσματος των τροχών εν τη γενέσει της και το τελευταίο για το οποίο έχει να ανησυχεί ο αναβάτης είναι τυχόν μπλοκαρίσματα των τροχών. Όπως και να ‘χει πάντως, τα δύο συστήματα (συνδυασμένης πέδησης και ABS) φροντίζουν για το εξαιρετικό φρενάρισμα του Χ10 και, σε συνδυασμό με το σύστημα ASR (επίσης στην έκδοση Executive), απογειώνουν τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας του Χ10. | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Απ: Piaggio X10 23.05.12 3:47 | |
| Εξοπλισμός: Ουκ αν επιθυμήσεις εξοπλισμό του πλησίον σου Με τέτοιο εξοπλισμό, το X10 δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τους ανταγωνιστές του, ενώ υπερέχει και σε αρκετούς τομείς. Αναλυτικότερα, διαθέτει, μεταξύ άλλων: ♦ Δυνατότητα επιλογής χαρτογράφησης ♦ Σύστημα συνδυασμένης πέδησης ♦ ABS ♦ ASR (το μόνο, μαζί με το Piaggio Beverly 350 Touring) ♦ Χειρόφρενο που ενεργοποιείται αυτόματα, όταν ανοίγει το πλαϊνό σταντ ♦ Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση (μόνο στο 500) ♦ Πλούσιο πίνακα οργάνων με LCD οθόνη που διαθέτει, μεταξύ άλλων, ενδείξεις για μέση και στιγμιαία κατανάλωση, μέση και μέγιστη ταχύτητα, στροφόμετρο και αυτονομία ♦ Ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης αναβάτη ♦ Αμορτισέρ και φως κάτω από τη σέλα ♦ Led προβολέα και φανάρι 3Παροχή ρεύματος 12V και θύρα USB | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Απ: Piaggio X10 23.05.12 3:47 | |
| Οδηγώντας: Μετακινήσου όλες τις ημέρες της εβδομάδας, χωρίς ξεκούραση Σε αυτή του την εντολή, ο δημιουργός του Χ10 ήταν αμετάκλητος: η δημιουργία του πρέπει να είναι πρόθυμη να κινηθεί κάθε ημέρα, ανεξαρτήτως συνθηκών. Από Δευτέρα έως Παρασκευή θα πρέπει να κινείται με ευελιξία μέσα στο πολύβουο κέντρο της πόλης, ενώ Σάββατο και Κυριακή θα πρέπει να ταξιδεύει όπου θελήσει ο αναβάτης του. Το πρώτο το διαπιστώσαμε στο κέντρο του Παρισιού, το πρωινό που πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του X10. Η γαλλική πρωτεύουσα είναι γνωστή για τις συνθήκες κυκλοφοριακού χάους που επικρατούν, το Χ10 350, όμως, δεν πτοήθηκε, παρά το μεγάλο μέγεθός του. Σε αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο ο κινητήρας του. Ο Quasar των 330 κ.εκ. έχει όση δύναμη απαιτείται από το Χ10, ώστε να ξεκινήσει άμεσα και να προσπεράσει όποτε χρειαστεί. Τα κιλά του (200 κιλά στην έκδοση Executive, πλήρες υγρών) εξαφανίζονται με κάθε άνοιγμα του γκαζιού και σε πολλές περιπτώσεις ξεχνάς ότι κινείσαι με ένα GT scooter. Σε αυτό, βέβαια, παίζει μεγάλο ρόλο και το στήσιμο του Χ10, το οποίο, παρά τις διαστάσεις του και το μεγάλο μεταξόνιο, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί ευέλικτα, ακόμη και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος που συναντήσαμε στο Παρίσι. Αυτό, πάντως, που δε με απασχόλησε καθόλου κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν η άνεση. Από τη στιγμή που έκατσα στη σέλα του Χ10 μέχρι που κατέβηκα, μερικές ώρες μετά, απλώθηκα, τεντώθηκα, κορδώθηκα, μετακινήθηκα – μόνο που δεν ξάπλωσα! Και σε κάθε περίπτωση, ένιωθα πιο άνετα από την προηγούμενη. Ακόμη κι όταν περνούσαμε από τα πλακόστρωτα δρομάκια του Παρισιού και οι αναρτήσεις δούλευαν υπερωρίες, δεν ενοχλήθηκα όσο περίμενα. Οι αναρτήσεις του scooter ταλαιπωρήθηκαν μαζί με τη μέση μου, μιλάμε, όμως, για ακραίες συνθήκες. Ικανοποίηση αποκόμισα και από τα φρένα, αν και τα ήθελα λίγο πιο μαλακά στην αίσθηση. Ήταν σφιχτά και η διαδρομή τους ήταν μικρή, ωστόσο, ήταν αρκετά δυνατά και, χάρη στο ABS, τα πίεζα όσο ήθελα, χωρίς να με απασχολούν τα μπλοκαρίσματα των τροχών. Μιας και βρίσκομαι, τέλος, στο θέμα της ασφάλειας, το traction control του scooter (ASR) έκανε την ίδια αποτελεσματική και διακριτική δουλειά με αυτό του Beverly 350 Sport Touring. Όσον αφορά στη συμπεριφορά του έξω από την πόλη, δυστυχώς, δεν είχαμε την ευκαιρία να τη δοκιμάσουμε. | |
| | | Menos Διαχειριστής
Αριθμός μηνυμάτων : 2732 Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011 Ηλικία : 52 Τόπος : Earth
| Θέμα: Απ: Piaggio X10 23.05.12 3:48 | |
| Συμπέρασμα: Ουκ αν επιθυμήσεις άλλη κατάσταση πλην της ολοκλήρωσης Οι πρώτες εντυπώσεις μου, λοιπόν, από το νέο Piaggio X10 είναι κάτι παραπάνω από θετικές. Πρόκειται για ένα scooter που μου έδωσε (τις λίγες ώρες που συνυπάρξαμε) μια αίσθηση ολοκλήρωσης. Αυτή η αίσθηση τα οφείλει όλα στον πανέμορφο (και διαφορετικό από τις νόρμες της Piaggio) σχεδιασμό, τον πλούσιο εξοπλισμό, τα υψηλά επίπεδα άνεσης και την προσοχή που έχουν δείξει οι Ιταλοί στις επιδόσεις και την ενεργητική ασφάλεια. Αν μετρήσετε τις παραπάνω εντολές, αυτές είναι εννιά και όχι δέκα, όπως σας υποσχέθηκα στην αρχή του άρθρου. Και αυτό, γιατί δε γνωρίζουμε ακόμη αν το X10 θα τηρήσει τη δέκατη εντολή («ουκ αν χρεώσεις πολλά στον χτυπημένο από την κρίση αναβάτη») τον Ιούνιο, όταν και αναμένεται στην ελληνική αγορά, στις εκδόσεις των 350 και 500 κ.εκ., με ή χωρίς ABS και ASR. http://www.mototriti.gr | |
| | | | Piaggio X10 | |
|
Παρόμοια θέματα | |
|
| Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή | Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
| |
| |
| Ψηφοφορία | | Με ποιο κριτήριο επιλέγετε συνεργείο; | Φθηνές Τιμές | | 3% | [ 1 ] | Σχέση με μάστορα (φίλος, γνωστός, συστημένος) | | 25% | [ 8 ] | Φήμες από άλλους (φίλους, φόρουμ) | | 16% | [ 5 ] | Μετά από προσωπική δοκιμή | | 34% | [ 11 ] | Μεγάλο, άρα καλό | | 0% | [ 0 ] | Πολυδιαφημισμένο, άρα καλό | | 0% | [ 0 ] | Μικρό, άρα θα με προσέξει | | 0% | [ 0 ] | Ξέρει καλά το μοντέλο της μηχανής μου | | 9% | [ 3 ] | Μου εξηγεί απορίες, δεν είναι απρόσωπο | | 6% | [ 2 ] | Δεν ασχολούμαι, ότι με βολεύει (κοντά μου, γρήγορη παράδοση κ.α.) | | 6% | [ 2 ] |
| Σύνολο Ψήφων : 32 |
|
Τροφοδοσία | |
Κοινωνική Δικτύωση |
Bookmark and share the address of Bikers on your social bookmarking website
Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας |
|
|