Συνδεθείτε, για να έχετε πρόσβαση σε όλα τα forum και τις κατηγορίες των δημόσιων συζητήσεων.

* Αγωνιστικά νέα
* Chopper & Cruiser
* Enduro & Motard
* Motocross & Trial
* Naked
* On-Off Road
* Scooter, 3 τροχοί & ATV
* SuperSport
* Touring & Sport-Touring
* Ηλεκτροκίνητα & Υβριδικά
* Κλασσικές, Αντίκα & Cafe racer
* Τεχνικά θέματα
* Αρθρα
* Φωτογραφικό υλικό

Μπορείτε να κάνετε την εγγραφή σας δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και σας δίνει την δυνατότητα να συμμετέχετε στις δημόσιες συζητήσεις.

Καλή περιήγηση!


Ελληνικό Φόρουμ Μοτοσυκλετισμού
 
ΦόρουμΠόρταλΗμερολόγιοΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΚατάλογος ΜελώνΟμάδες ΜελώνΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Μετατροπή σε Led των πίσω φλας XL650V

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΝικόλαςXL
Μέλος
Μέλος
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 20/12/2015
Τόπος : Ελευσίνα
Άντρας

ΔημοσίευσηΘέμα: Μετατροπή σε Led των πίσω φλας XL650V    11.02.16 4:22

Οταν ασχολείσαι με μια εργασία πάντα κατι περισσεύει.
Τι μπορεί να κάνει λοιπόν κάποιος με 100 κίτρινα led περίσεμα, και κάμποσα ακόμα ανταλλακτικά?
Απλά ψάχνει για δουλειά laughing2

Και αφού σας έχω συνηθίσει στα φωτορομάντζα, σας εφτιαξα ακόμα ενα.
Μετά την προσφορά ενός σετ πίσω φλάς απο φίλο συμφορουμίτη, που το ενα χρησιμοποιήθηκε σαν καλούπι προχώρησα στην παρακάτω κατασκευή.

Χρησιμοποιώ τα ίδια κλασικά led των 5 mm, επειδή , πρώτον είναι ανθεκτικά, δεύτερον είναι φθηνά, και τρίτον επιτρέπουν την τοποθετηση πολλών σε μια επιφάνεια που καλύπτει ολόκληρο το φανάρι.
Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω δυνατότερα και ακριβότερα led ισχύος, αλλά τότε θα φαινόταν το φανάρι σαν να είχε μέσα 2 η τρία λομπάκια και το κόστος θα ανέβαινε στα ύψη αφού το κόστος για ενα Flux, η Cree led φθάνει τα 3.5 - 5 ευρώ το ένα.

Τα led που χρησιμοποίησα είναι κίτρινα και όπως όλα τα εγχρωμα led εχουν τάση λειτουργίας 2Volt αντί για 3V των λευκών, ενώ το μέγιστο ρεύμα παραμένει ίδιο στα 20mA TO ΠΟΛΥ.
Ετσι τοποθετήθηκαν ανα τρία σε συστοιχίες (+-)(+-)(+-) ωστε η τάση τους να ανέβει δίχως αντιστάσεις στα 6Volts . Tοποθετήθηκαν συνολικά 15 τριάδες, που ανα 5 συνδέθηκαν παράλληλα.
Ετσι τροφοδοτήθηκαν με ενα ολοκληρωμένο σταθεροποιητή τριών ακροδεκτών τον πολύ γνωστο και φθηνό (0,8 ευρώ) 7806. Αυτό ηταν πολύ καλό αφού τα led θα λειτουργούν στην μέγιστη τάση τους αποδίδοντας τα μέγιστα δίχως φόβο να καούν απο υπέρταση, μιάς και η έξοδος του σταθεροποιητή είναι 5.95Volts οταν η τάση εισόδου του είναι απο 12.5 εως 22V.

Εκανα μια προσπάθεια για ενα ηλεκτρικό διάγραμμα της κατασκευής, ελπίζω να είναι κατανοητό, φαίνεται η σύνδεση των led, το ολοκληρωμένο σταθεροποιητής όπως ακριβώς είναι και στην πραγματικότητα .

Η πράσινη αντίσταση ''R'' είναι 15Ω/10W, ο πυκνωτής C1 είναι 10μF/16V ηλεκτρολυτικός , και ο C2 είναι 100nF πολυστερίνης, και τοποθετούνται για προστασία του σταθεροποιητή απο ανεπιθύμητες ταλαντώσεις.




Ξεκινάμε λοιπόν ....

Πρώτα με ενα χαρτόνι κατασκευάζεται το καλούπι της πλακέτας και στην συνέχεια κόβονται οι πλακετες και δοκιμάζονται για την σωστή εφαρμογή τους:



Κατόπιν καθαρίζονται και βάφονται σε ασημι χρώμα απο την μεριά των led για να μην φαίνεται η σκούρα πλακετα μέσα απο το τζάμι του φλάς αλλά και για να ανακλά το μέγιστο φώς:



Σειρά έχουν τα βίσματα, σπάμε δύο παλιές καμμένες λάμπες, σκάβουμε το κέλυφος κολάμε τα καλώδια ...



... και γεμίζουμε το κενό με θερμόκολα ωστε να μην βραχυκυκλώσουν αλλά και να μην κοπούν τα καλώδια:


________________________________________
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
ΝικόλαςXL
Μέλος
Μέλος
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 20/12/2015
Τόπος : Ελευσίνα
Άντρας

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Μετατροπή σε Led των πίσω φλας XL650V    11.02.16 4:25

Και είμαστε έτοιμοι:



Ακολουθεί τοποθετηση των leds :





Και κόλημα στην πίσω όψη , όπως είπα πιο πάνω σε τριάδες ,



ακολουθούν δοκιμές τοποθετησης ωστε να κλείνει το κρύσταλο





τα καλώδια απο το βίσμα ενώνονται στην πλακετα






________________________________________
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
ΝικόλαςXL
Μέλος
Μέλος
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 20/12/2015
Τόπος : Ελευσίνα
Άντρας

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Μετατροπή σε Led των πίσω φλας XL650V    11.02.16 4:37

και το ολοκληρωμένο καλύπτεται με θερμοσυστελόμενο μακαρόνι ωστε να αποφύγουμε επικίνδυνες ''επαφές'' laughing2







μια ακόμα δοκιμή με όλα (σχεδόν) τα υλικά τοποθετημένα ...



.... και απομένει η σύνδεση της βατικής αντίστασης των 15Ω / 10W, που τραβάει 0.8Α και ''ξεγελάει'' το παλιό φλάσερ της ΤΑ που εχει έλεγχο ρεύματος και που με μόνο τα led αναβοσβήνει σαν τρελό αφού νομίζει οτι εχει καεί το λαμπάκι.
Την τοποθέτησα στο εσωτερικό του φαναριού, ετσι ωστε σε περίπτωση βλάβης να αφαιρείται ολοκληρη η μετατροπή, και για να μην χρειάζεται να λύνουμε σχάρες και πλαστικά τοποθετώντας την αντίσταση εσωτερικά στην ένωση δλδ των καλωδίων του φλάς με την κεντρική πλεξούδα, κατι που θα σήμαινε η την κατασκευή βισμάτων η κόψε ράψε στα καλώδια, και εγώ καλώδια made in Japan δεν πειράζω.
Επειτα σε περίπτωση βλάβης και αφού βγεί η πλακέτα και αντικατασταθεί με κοινή λάμπα, αν η αντίσταση ηταν στο εσωτερικό το φλάσερ θα δούλευε οριακά λόγω διπλάσιου φορτίου.



Μια ακόμα δοκιμή οτι όλα αυτά χωράνε στο φλάς , κουμπώνει εδώ ...



... και εδώ ...



ετσι δείχνει απο κοντά:





και πάμε για δοκιμή , επιτέλους





Αποτελέσματα: Δεν εχει μεγαλύτερη φωτεινότητα απο την κλασική λάμπα. Οχι όμως και μικρότερη. Δείχνει οπτικά παράξενο, δλδ τα εμπρός φλάς δείχνουν σαν ... κάπως, σαν να αναβουν και μετα απλά να σβήνουν, εχουν αυτήν την καθυστέρηση στο άναμα και στο σβύσιμο σαν να ανάβεις κεράκι.
Αυτά δείχνουν ''μοντέρνα'' ανάβουν απότομα σαν τα led της Δίας, όμως βλέπετε σε σύγχρονα αυτοκίνητα και αυτό ξενίζει στο μάτι, δεν τα χορταίνεις.
Μακάρι να μπορέσω να κάνω το ίδιο και εμπρός.

Μόνο αρνητικό η βατική αντίσταση που βτοποθετείται για να ξεγελάει το κλασικό φλάσερ.
Ομως αυτή μετά την αλλαγή του κλασικου φλάσερ με ενα κατάλληλου για λεντ αφαιρεθηκε.
Την είχα μονιμη εγνοια επειδή παρά τα πολλά βατ ζεσταινόταν αρκετά, οχι πολύ ωστε να λιωσει κάποια μόνωση αλλά σε παρατεταμένη λειτουργία του φλάς ζεσταινόταν.
Επειτα δεν κέρδιζα ισχύ αφου οτι κέρδιζα απο την χρήση λεντ τα εχανα σε φορτίο πάνω στην αντίσταση.
Eτσι λοιπόν προχώρησα σε << Τοποθέτηση φλάσερ κατάλληλου για led >> όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ http://bikers.forumgreek.com/t1310-topic#7177

._

________________________________________
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Μετατροπή σε Led των πίσω φλας XL650V
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: Forums :: On-Off Road :: Ανακατασκευές/Βελτιώσεις-
Μετάβαση σε: