Συνδεθείτε, για να έχετε πρόσβαση σε όλα τα forum και τις κατηγορίες των δημόσιων συζητήσεων.

* Αγωνιστικά νέα
* Chopper & Cruiser
* Enduro & Motard
* Motocross & Trial
* Naked
* On-Off Road
* Scooter, 3 τροχοί & ATV
* SuperSport
* Touring & Sport-Touring
* Ηλεκτροκίνητα & Υβριδικά
* Κλασσικές, Αντίκα & Cafe racer
* Τεχνικά θέματα
* Αρθρα
* Φωτογραφικό υλικό

Μπορείτε να κάνετε την εγγραφή σας δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και σας δίνει την δυνατότητα να συμμετέχετε στις δημόσιες συζητήσεις.

Καλή περιήγηση!


Ελληνικό Φόρουμ Μοτοσυκλετισμού
 
ΦόρουμΠόρταλΗμερολόγιοΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΚατάλογος ΜελώνΟμάδες ΜελώνΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 tips για off road οδηγηση

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
taSOS
Μέλος
Μέλος
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 14
Ημερομηνία εγγραφής : 16/02/2011
Ηλικία : 47
Άντρας

ΔημοσίευσηΘέμα: tips για off road οδηγηση   16.02.11 22:11

1) Ξεχάστε της βαλίτσες !! οι βάσεις τους θα ταλαιπωρηθούν αφάνταστα ! ειδικά οι πλαστικές . Καλύτερα να βάλετε τα πράγματα σας σε ένα σάκο – λουκάνικο , και να το δέσετε με χοντρά λάστιχα στην πίσω σελά - σχάρα .Οι ιμάντες δεν συνιστούνται , γιατί με τους συνεχείς κραδασμούς μπορεί να χαλαρώσουν . Οι έχοντες GS , βγάλτε την πίσω σελά , και φορτώστε την στην επιφάνεια που δημιουργείται . Φροντίστε τα πιο βαριά αντικείμενα να είναι προς την θέση του οδηγού , και όχι στη ουρά της μηχανής .

2) Βγάλτε από την μηχανή ότι δεν θα χρειαστεί !! ( ψηλές ζελατίνες , σελά συνοδηγού ) . Τα προστατεύετε από φθορές – γρατσουνιές . Επίσης οι ψηλές ζελατίνες γίνονται επικίνδυνες , σε μια ανηφόρα με πέτρες – σαθρό έδαφος , αν είστε όρθιοι ( που πρέπει να είστε ) σε κάθε πέτρα που θα βρίσκει το μπροστινό λάστιχο , η κορυφή της ζελατίνας θα σημαδεύει τον λαιμό σας !!!
ΠΡΟΣΟΧΗ !!!

3) Χαμηλώστε της πιέσεις στα λάστιχα !! αν πάτε με τις πιέσεις ασφάλτου , η μηχανή θα χοροπηδάει σαν κατσίκι !! ειδικά αν έχει πέτρες – κροκάλες , αλλού θα θες να την πας , και αλλού θα σε πηγαίνει ! Αν βάλετε 18-20 psi θα είστε οκ !

4) Μαλακώστε της αναρτήσεις !! Το χώμα θέλει πολύ πιο μαλακές και ‘γρήγορες ‘ αναρτήσεις απ’ ότι η άσφαλτος ! Θέλουμε να απορροφούμε την ανωμαλία , όχι να την ‘ καβαλάμε’ ! ( αλλά μην το παρακάνετε και τερματίζετε κιόλας !! )

5) Αν το ‘μενού’ έχει αρκετή λάσπη , βγάλτε το εμπρός κάτω φτερό !
Αν πάτε με το φτερό στην λάσπη , γρήγορα θα στομώσει , δεν θα μπορούν τα τακουνιά του λάστιχου να καθαριστούν , και θα βρεθείτε με ….. Slick λάστιχα!!
( αν συμβεί αυτό , όπου βλέπετε νερόλακκους , βουρ μέσα !!! ότι δεν μπορεί να κάνει η φυγόκεντρος , θα το κάνει το νερό ! )

6) Χαμηλώστε λίγο τις μανετες , ώστε να σας βολεύουνε στην όρθια οδήγηση ! Προσοχή στα υγρά των φρένων !! αν δεν είναι αρκετή ποσότητα μέσα στο δοχείο της τρόμπας , σε κάποια ανηφόρα η κατηφόρα , μπορεί να τραβήξει αέρα , και να βρεθείτε ξαφνικά χωρίς φρένα !!!!

Αυτά σχετικά με την προετοιμασία της μηχανής , μερικά tips για την οδήγηση τώρα .

1) Αν έχετε ανηφόρα , με πέτρες - σαθρό έδαφος , το ‘μυστικό’ είναι φόρα , και σταθερό γκάζι ! με Δευτέρα στο κιβώτιο , όρθιοι στα μαρσπιε , και σταθερό γκάζι , θα την περάσετε εύκολα ! Μην σταματήσετε στο μέσο της διαδρομής !!!! αν έχετε χωμάτινα λάστιχα , δύσκολα θα ξαναξεκινησετε !
αν δεν έχετε ……. Θα χρειαστείτε σίγουρα βοήθεια από κάποιον άλλον !!

Αν κατεβαίνετε κατηφόρα ……… το βάρος της μηχανής μας κάνει την ζωή δύσκολη …… πρώτη ταχύτητα , όρθιοι στα μάρσιπε , το βάρος σας όσο πιο πίσω γίνεται , και ελαφρό εμπρός φρένο ! Εδώ το ABS των BMW κάνει τα πράγματα πολύ πιο εύκολα . Αν βλέπετε ότι πάτε πιο γρήγορα απ ότι θα θέλατε , μην φοβηθείτε , αν προσπαθήσετε να φρενάρετε πιο έντονα , είναι πιο πιθανό να πέσετε , λόγο μπλοκαρίσματος , παρά λόγο των 5-10 χλμ παραπάνω που θα πηγαίνετε …

2) Στα δύσκολα κομμάτια , να οδηγείται όρθιοι στα μάρσιπε .. αυτό κατεβάζει το κέντρο βάρους της μηχανής ,και είναι πολύ πιο σταθερή ! , στις στροφές να ρίχνετε το βάρος προς το εσωτερικό μάρσιπε ( δεξιά στροφή , στον δεξί μάρσπιε το βάρος … )

3) Σε λάσπες , σταθερό γκάζι , όρθιοι στα μάρσιπε , πίσω το βάρος ! προσοχή στα λούκια , ειδικά στα διαμήκη ! δείτε από πριν που βγαίνει , αν δεν σας βολεύει το που πάει , αποφύγετε το από την αρχή ! είναι αρκετά δύσκολο να αλλάξετε πορεία , αν είστε μέσα σε λούκια – ροδιές από τζιπ . Αν περνάτε εγκάρσιο λούκι – νεροφάγωμα , μια γκαζια πριν ακριβός ο εμπρός τροχός πέσει μέσα , θα ελαφρύνει το εμπρός μέρος της μηχανής , και θα το περάσετε πιο εύκολα , και αν περάσει ο εμπρός τροχός , περάσατε …….

4) Αποφύγετε όσο μπορείτε το βρεγμένο (και το υγρό από την πρωινή υγρασία !!) γρασίδι !!!!! γλιστράει απίστευτα !!!!
αν πηγαίνετε με χιλιόμετρα , υπάρχει περίπτωση να πέσετε , χωρίς να καταλάβετε τι έγινε !! ( είμαι παθών !! )

5) Μην παραφορτώνετε την μηχανή με βενζίνη ! 20-25 λίτρα βενζίνη και 300-350 χλμ αυτονομίας δεν χρειάζονται ! οι διαδρομές στο βουνό είναι το πολύ 100 –120 χλμ , μέχρι να βγούμε σε κάποιο χωριό για ανεφοδιασμό .
Να έχετε μαζί σας όσο σας χρειάζεται , συν κάποιο ποσοστό ασφαλείας . Έχουμε είδη αρκετά κιλά , δεν χρειάζεται να προσθέτουμε και αλλά , και μάλιστα ψηλά , ανεβάζοντας το κέντρο βάρους !!!

6) Το παντελόνι να είναι ΕΞΩ από της μπότες !!!!! Αν περάσετε νερά , και βραχείτε , το νερό θα γλύψει το παντελόνι και θα κάνει τις μπότες σας ….. ενυδρείο !!! και καλά , όταν φτάσετε , θα αλλάξετε τις κάλτσες με ένα στεγνό ζευγάρι , τις μπότες πως θα τις στεγνώσετε ??? εεε??
Δεν υπάρχει χειρότερο συναίσθημα , μετά από μια μέρα στα βουνά , να έχεις βρεμένες μπότες ….
Το παντελόνι , σε 5-10 λεπτά , θα έχει στεγνώσει από τον αέρα , οι μπότες θα είναι υγρές μέχρι να γυρίσετε ( παθών και εδώ … ) .

7) Για να γλιτώσετε από την εισπνοή σκόνης όταν οδηγάτε , χρησιμοποιείστε μια μπαντανά , που θα καλύπτει μύτη και στόμα . Αν την βρέξετε κιόλας , θα είναι πιο αποτελεσματική !

Γενικά , όσο πιο γλιστερό – σαθρό είναι το τεραιν που οδηγάμε , τόσο πιο απαλές κινήσεις χρειάζονται στην οδήγηση μας , και στο γκάζι .

Τώρα , τι πρέπει να κουβαλάμε μαζί μας ???? Αυτό είναι σχετικό .. ο καθένας θεωρεί διαφορετικά αντικείμενα αναγκαία , η μη . Εξαρτάται φυσικά , από την εποχή , και το πόσο μακριά από τον « πολιτισμό|» θα είμαστε .

Εγώ παντός έχω μαζί μου ,

1) Τον Ελβετικό μου σουγιά , ένας μεσαίου μεγέθους είναι ιδανικός , πρέπει να έχει τουλάχιστον μαχαίρι , πριόνι , ψαλίδι , ανοιχτήρι για μπουκάλια – κονσέρβες

2) Νερό !!!! Συνήθως για 2 ήμερα , 2 μπουκάλια νερού , αν τα πάρετε σε κατάσταση πάγου από το σπίτι , και τα βάλετε σε φτηνές μονωτικές θήκες που υπάρχουν στα super-market - είδη camping , θα σας φτάσουν . Τα Θέρμος , έχουν μικρότερη χωρητικότητα , και περισσότερο βάρος , όποτε δεν συνιστούνται !
Να έχετε το ένα , άμεσα προσβασιμο , πιασμένο εξωτερικά , με τα λάστιχα . Αν το τυλίξετε με ένα άσπρο ύφασμα , ( πχ ένα λευκό μπλουζάκι ) θα είναι ακόμα καλύτερα προστατευμένο από της ακτίνες του ηλίου .
Επισεις κανα μπουκαλι ισοτονοκο , θα είναι καλο να εχετε μαζι σας , ειδικα το καλοκαιρι , που ιδρονουμαι πολύ !
3) 10-15 μέτρα λεπτό , μα δυνατό σχοινί , μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο ! αν κολλήσει κάποιος σε λάσπες , στο camping για να στερεώσετε σκηνές – τέντες κλπ ( ειδικά στα πολυήμερα camping στις παράλιες . )

4) Ένας αναπτήρας τύπου Zippo θα είναι χρήσιμος ( δε μένει και από βενζίνα ! )

5) Μερικά τρόφιμα . Μερικοί ξηροί καρποί ( φουντουκιά – αμύγδαλα ) θα μας δώσουν αρκετές θερμίδες , με λίγο βάρος . Τον χειμώνα μερικές σταφίδες , και λίγο αλκοόλ θα βοηθήσουν αρκετά ! ( προσοχή !!! το λίγο αλκοόλ , προκαλεί διαστολή των αρτηριών και ανεβάζει την θερμοκρασία , το πολύ , προκαλεί εφίδρωση , και έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα !!!!! )

6) Αφρό για τα λάστιχα - σετ επισκευής ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ !!!! Φανταστείτε να σπροχνετε 240 + κιλά ………

7) Τα εργαλεία της μηχανής + μονωτική ταινία και μερικούς πλαστικούς δετηρες καλωδίων ( Tire-up )

Cool Αν το πρόγραμμα έχει κατασκήνωση , ένα εντομοαπωθητηκο τύπου Autan , για τα κουνούπια , θα είναι πολύ χρήσιμο , όπως επίσης και Κανά κερί σιτρονελας ( κάνει και ατμόσφαιρα ….. )
Καλό θα είναι να υπάρχει και μια κρεμά για τσιμπήματα τύπου Fenistil

9) Για φωτισμό , εγώ χρησιμοποιώ 12v φωτιστικό φθορίου , που καταναλώνει ελάχιστο ρεύμα , και φέγγει αρκετά !!! ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!! Η 19 AH μπαταρία μου και ο 700 W δυναμος μου , μου επιτρέπει να τραβάω ρεύμα από την μηχανή μου με σχετική ασφάλεια ! Πριν το εφαρμόσετε , ελενξτε καταναλώσεις ρεύματος - κατάσταση μπαταρίας !!!

λοιπόν , το post ολοκληρώθηκε , ελπίζω να φανεί χρήσιμο !

Τάσος..


Έχει επεξεργασθεί από τον/την taSOS στις 17.02.11 21:49, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
haroula
Μέλος
Μέλος
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 47
Ημερομηνία εγγραφής : 13/02/2011
Ηλικία : 46
Τόπος : MELBOURNE
Θηλυκό

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: tips για off road οδηγηση   17.02.11 1:54

good post good post thank you

Καλα τωρα μας ξεσηκωσες λεμε ...θελω χωμαααααα !!! Laughing
Θελω ανοιξη !! Βουνα και ποταμιαααα !!! Bravo vroom vroom vroom
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Vales
Μέλος
Μέλος
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 517
Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011
Ηλικία : 50
Άντρας

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: tips για off road οδηγηση   17.02.11 2:01

Ωραίο ποστ και μάλλον πάει για sticky. cheers

________________________________________
Άντε... γειά.blog
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Menos
Διαχειριστής
Διαχειριστής
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 2731
Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011
Ηλικία : 45
Τόπος : Earth
Άντρας

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: tips για off road οδηγηση   17.02.11 2:01

Έγινε sticky! good1
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://cbrxx.darkbb.com
haroula
Μέλος
Μέλος
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 47
Ημερομηνία εγγραφής : 13/02/2011
Ηλικία : 46
Τόπος : MELBOURNE
Θηλυκό

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: tips για off road οδηγηση   17.02.11 2:18

Τι ειν το sticky ρε παιδια ??? Question question
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Vales
Μέλος
Μέλος
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 517
Ημερομηνία εγγραφής : 27/01/2011
Ηλικία : 50
Άντρας

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: tips για off road οδηγηση   17.02.11 2:21

haroula έγραψε:
Τι ειν το sticky ρε παιδια ??? Question question


Κάτι σαν... μόνιμα τοιχοκολλημένο άρθρο. Υπόμνημα.

________________________________________
Άντε... γειά.blog
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
tips για off road οδηγηση
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: Forums :: On-Off Road :: Γενικές συζητήσεις-
Μετάβαση σε: